ialovenionline
rutiera 35 2022

Transportatorii de pasageri din Ialoveni: O majorare cu un leu a tarifului este puțin

11 februarie 2022
712 vizualizări

O majorare de un leu a tarifului pentru cursele Chișinău-Ialoveni nu îi va mulțumi pe transportatorii din Ialoveni. După trei zile de protest, se pare că ieri, Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto și Ministerul Infrastructurii au ajuns la un numitor comun: o majorare a tarifului cu 10 bani per kilometru, ceea ce ar însemna, pentru cursa Chișinău-Ialoveni, o majorare de un leu. Asta, însă, este o majorare mult prea mică, spun transportatorii din Ialoveni.

După ședința de ieri de la Guvern, dintre președintele Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto, Oleg Alexa, și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spânu, a fost găsit un numitor comun:

„Ne-a promis redactarea ordinului pentru ziua de luni. Preventiv  avem aceste date: 70 de bani pentru interurban, 80 pentru raional, dar mai sunt niște detalii tehnice care noi vrem să le definitivăm. Prima părere este că momentul cela critic, revoluționar este depășit și cred că protestele se încheie”, a spus Oleg Alexa, care amenționat că despre accize încă se discută, fiind nevoie de discuții și cu Ministerul Finanțelor.

Atât Veaceslav Plămădeală, cât și Ștefan Bivol, proprietarii celor două companii auto ce prestează servicii de transport auto pe ruta Chișinău-Ialoveni, spun că această majorare, de 10 bani per kilometru, este una prea mica pentru a-i ajuta în vreun fel.

Veaceslav Plămădeală, proprietarul Întreprinderii Individuale „Liliana Jumir”, a declarat pentru IaloveniOnline că majorarea cu 10 bani a tarifului „nu a fost un numitor comun, ci mai degrabă o propunere a ministerului”.

„Adevarata cerință a noastră a fost indexarea motorinei, dar domnul ministru inca nu a gasit o formula de calcul. În toată lumea se poate, dar la noi… Chiar și să se majoreze tariful, cu un leu, nu ne ajută cu nimic, noi suntem pe minus. Ba chiar va fi in dezavantaj. Vă dați seama, călătorii plătesc la troleibuz 4 lei. Deci 6 lei pentru noi ar fi un dezavantaj. Nu vad nicio soluție, decât statul sa ne indexeze motorina”, a spus Veaceslav Plămădeală.

Ștefan Bivol, proprietarul celei de-a doua companii ce prestează servicii pe ruta Chișinău-Ialoveni , „Velros-Trans”, de asemenea, spune că o majorare de un leu pentru cursa Chișinău-Ialoveni este puțin.

„Majorarea va fi în jur de un leu, pentru ruta Chișinău-Ialoveni. Așteptăm ordinul, să vedem”.

Întrebat dacă această majorare îl mulțumește, șeful companiei Verlor răspunde:  „Sigur că nu ne mulțumește. Este foarte puțin. Înțeleg că și Guvernul se gândește ca și oamenii să poată plăti, dar pentru noi e puțin”.

Ca și soluție care să mulțumească transportatorii, Ștefan Bivol spune că doar majorarea tarifului o vede ca pe o soluție optimă.

„Orice serviciu are un cost, care presupune cheltuieli. Fiecare mașină consumă pe zi circa 20-25 de litri de motorină, trebuie să mai și dai un salariu decent… ”

Întrebat ce salariu are astăzi un șofer, Ștefan Bivol spune că „în jur de 2-3 mii de lei minim, însă fiecare își mai face de un ceai, nimeni nu știe cât. Ei o săptămână lucrează, o săptămână stau acasă”. Totuși, întrebat care este salariul mediu, nu cel minim, achitat de compania pe care o conduce, Ștefan Bivol spune că nu deține astfel de cifre: „Trebuie să ridic datele, nu pot să vă spun acum”.


Distribuie
ialoveni

Despre proiect

IaloveniOnline reprezintă o sursă de informare despre actualitatea locală, procesul de guvernare la nivel local, un instrument de sesizare a problemelor din raionul Ialoveni, dar și o platformă pentru discuții și comentarii.

mai multe informații

89 sesizări

ne implicăm pentru o comunitate mai bună

Dă de știre dacă ai observat o neregulă. Gunoi aruncat în stradă, corupție, ilegalități, drumuri sau trotuare deteriorate?

Pune umărul să le rezolvăm pe toate rând pe rând. Totul începe cu o sesizare.

Vezi toate sesizările