Un grup de profesori din Moldova merg la Iași pentru cursuri de limbă română
Un grup de profesori din Moldova merg la Iași, România, pentru cursuri de limbă română. Cei 53 de profesori din UTA Găgăuzia, raioanele Dubăsari, Taraclia, Cahul și municipiul Bălți vor participa la prelegeri susținute de personalități academice notorii și la activități culturale.Programul este organizat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuzaˮ din Iași și este prevăzut pentru perioada 17-31 iulie.
Ministrul educației și cercetării, Dan Perciun, a reamintit că primul grup de profesori, 57 la număr, a mers în câteva universități din România și a revenit cu impresii foarte bune. „Am toată certitudine că și experiența voastră de două săptămâni la Iași va fi una cu adevărat memorabilă. Apreciem mult că în cadrul acestui grup nu avem doar profesori de limba română, cum a fost în cazul primului grup, dar avem și profesori de alte discipline care cochetează cu ideea de a preda disciplina în limba română sau deja o fac. Și asta face parte din strategia noastră generală de a promova educația multilingvă, încercarea de a migra mai multe discipline în școlile alolingve, în special în Găgăuzia, în direcția limbii române sau în direcția limbii găgăuzeˮ, a declarat ministrul.
Valentina Olaru, secretara de stat al Ministerului Educației și Cercetării, a spus că este un exemplu bun de colaborare transfrontalieră în domeniul educației, un angajament comun al părților implicate pentru dezvoltarea competențelor lingvistice și pentru ca „ceea ce se întâmplă în pedagogia din Republica Moldova să fie la cel mai înalt nivelˮ.
„Este un proiect frumos pe care îmi doresc foarte mult să-l putem continua și în anul viitor și să avem mai multe locuri pentru cadrele didactice și universitare interesate să-și perfecționeze cunoștințele de limba română în Româniaˮ, a spus ambasadorul României în Republica Moldova, Cristian-Leon Țurcanu.
În sistemul educațional al Republicii Moldova sunt încadrați circa 900 de profesori de limba română care predau în 255 de școli alolingve.