
Câte școli din raionul Ialoveni implementează Catalogul Electronic
Peste 700 de școli din Republica Moldova sau circa 60% din totalul instituțiilor de învățământ general din țară utilizează Catalogul Electronic – o platformă ce asigură digitalizarea procesului educațional și facilitează comunicarea directă dintre profesori și părinți. În raionul Ialoveni, ponderea instituțiilor care implementează este de 100%: 26 de instituții au renunțat deja la catalogul în format fizic și au ales să utilizeze catalogul electronic, iar alte 4 instituții (Grădinița – Școala Primară Pojăreni, Gimnaziul Horodca, Gimnaziul Cărbuna și Liceul Teoretic „Ion Suruceanu”) au început de la 1 septembrie să testeze catalogul electronic, utilizând, în paralel și catalogul în format de hârtie.
„Toate instituțiile din raion utilizează catalogul electronic. Ultimele patru instituții au aderat anul ăsta, însă acestea folosesc în paralel și catalogul electronic, și cel de hârtie. Se recomandă ca primul an să se folosească ambele forme, iar după un an, prin decizia consiliului profesoral se decide dacă se trece exclusiv la formatul electronic, se păstrează catalogul tradițional sau se vor utiliza ambele forme”, ne-a spus Olga Balmuș, șefa Direcției Educație Ialoveni.
Catalogul electronic oferă acces la date privind reușita și frecvența elevilor – evaluări, note, absențe, comentarii ale profesorilor – dar și la informații despre temele predate, temele pentru acasă etc.
Potrivit Olgăi Balmuș, catalogul electronic vine cu o serie de beneficii, atât pentru elevi, părinți, profesori, cât și pentru organele ierarhic superioare, care au acces instant la situația oricărei instituții și își pot genera rapoartele necesare în baza informațiilor introduse.
„Prin utilizarea catalogului electronic noi contribuim la digitalizarea procesului educațional și avem astfel un management mai eficient al activității didactice. Un director de instituție poate mult mai ușor să verifice în timp real dacă cadrul didactic a completat catalogul, dacă apar anumite momente tehnice care trebuie gestionate, lucru care cu catalogul de hârtie era mai dificil, trebuia răsfoită fiecare filă a catalogului, ceea ce consuma timp. Catalogul electronic ne permite executarea rapoartelor prin două clickuri. Ele sunt elaborate în așa fel încât ceea ce făceam în 3, 4 5 tabele, este acum optimizat. Este ușurată și descentralizată munca cadrului didactic și exclude eroarea de calcul a mediei semestriale și anuale, pentru că catalogul calculează automat această medie”, mai spune șefa de la Educație.
De asemenea, un alt avantaj este că părinții pot accesa catalogul clasei de acasă. Pentru a face acest lucru este nevoie parcurgerea următorilor pași:
1. Verificați dacă instituția în care învață copilul Dvs utilizează Catalogul electronic.
2. Solicitați codul de înregistrare de la Diriginte. Sistemul generează două coduri individuale, câte unul pentru fiecare părinte.
3. Accesați Agenda Electronică la adresa: https://agenda.sime.md/.
4. Creați contul personal, utilizând codul.
*Valabilitatea codului de înregistrare este limitată (3 luni). După expirarea perioadei de valabilitate, înregistrarea utilizatorului cu acest cod va fi imposibilă. Pentru a obține un nou cod de înregistrare se va contacta dirigintele.
5. După autentificare, puteți să creați contul pentru elev din cabinetul personal.
*În cazul în care în familie sunt mai mulți copii înmatriculați în aceeași/diferite instituții de învățământ, părintii accesează sistemul cu un singur cont de utilizator. Pentru obținerea accesului se va introduce separat codul unic pentru fiecare elev (recepționat de la diriginte).
Pentru suport suplimentar sau întrebări, contactați [email protected].